Sunday 12 February 2012

selamat ulang tahunku yang ke-20

Assalamualaikum ..mga shj hati kita sihat.. Alhamdulillah,,genaplh umurku 20 thun,, terasa dri semkin hmpir dengn hariNya.. x sngka sngt tarikh lahir ana sma dengan tarikh lhir Ustaz Azhar Idrus dan juga IM Asyraf..12 Februari.. poster ni sbnrnya hadiah drpd syabab musafir kasih untuk Ustaz dan juga IM Asyraf.. secara tidak langsung juga, ia merupakan hadiah yg bermkna bg ana..sngt bermkna.terima kasih syabab musafir kasih..
terasa sgt bertuah coz sama trikh lahir dengan orang ilmuan seperti mereka...



sempat menelefon ma dan abah,, kata ma.." nor nak apa untuk b'day ni..x payah la minta dari ma, tapi, nor mintalah dari Allah.." itulah kata2 yg sgt terkesan daripada ibuku.. abah kata, "selamatlah,,,jga diri demi Allah.." terima kasih ma n abah..kerna memberi kata2 yg sgt terkesan buat nor...


Hari ini.. 12 Februari. Pada tahun 1949, tarikh yang sama, seorang pejuang Islam, antara tokoh agama yang disegani dan banyak berjasa pada abad ke-20; As-Syahid Al-Imam Hassan Al Banna Rahimahullah 'Alaihi telah dibunuh. Beliau telah syahid menemui Allah di atas nama jihad dan gerak kerja dakwah islamiyyah.

"Jadilah kamu seperti pohon, dilontarkan batu kepadanya akan tetapi mereka membalasnya dengan buah." [Hassan Al-Banna]
InsyaAllah, marilah kita sama-sama menghayati wasiat, pegangan serta kata-kata nasihat beliau.perkongsian dari blog Para PencintaMu (klik untuk membacanya)

No comments:

Post a Comment

terima kasih sudi tinggalkan comment anda disini ^^

ALL RIGHT RESERVED.Copyright@adapadengandiriku.blogspot.com