Tuesday 15 May 2012

Titipan Buat Saudari Permata Hati


Perkara yang paling utama yang ku ingin dalam hidupku ialah..mencintai dan dicintai oleh Allah dan Rasulullah. Aku ingin menjadi anak yang solehah buat ibu bapaku,, aku sayang mereka.. mungkin aku tidak dapat berikan kepada mereka kepuasan didunia,,tapi aku janji,,aku tidak akan hampakan mereka untuk akhirat kelak..aku bukanlah yang terbaik dari yang baik,,bahkan aku lebih terbelakang dari mereka itu, tapi, aku sentiasa berusaha untuk menjadi Hamba Allah yang baik..Ya Allah, bantulah aku, hambaMu ini..



Aku bersyukur kepada Allah atas nikmat yang telah diberikan kepadaku yang tak mampu terhitung oleh ku.. aku bersyukur sekarang ini, kerna aku masih tetap bernafas dalam nikmat agama islamMu, ya Allah.. walaupun terkadang aku sering lupa kepadaMu, tapi peringatanMu tidak pernah sunyi dari bertandang dalam jiwaku,,dan aku menyambutnya dengan rendahnya hati.




Dalam aku merenung melihat langit nan luas terbentang, Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar,, aku amat bersyukur kepadaMu, Wahai tuhan yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.. aku bersyukur dengan apa yang telah Engkau tetapkn dalam hidupku.. terima kasih ya Allah..


Aku ingin sekali bisikkan ayat-ayatMu dalam jiwa hamba-hambaMu, moga mereka lena dalam CintaMu, Cinta Illahi..

Firman Allah s.w.t:
maksudnya:
Katakanlah kepada wanita yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak dari padanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain kudung kedadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara-saudara laki-laki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan laki-laki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka memukulkan kakinyua agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.


Ya Allah, sedih sekali bila ku lihat bunga-bunga seusiaku, merendahkan diri rebah ke bumi, duri-durinya tidak lagi melindungi dirinya,, bahkan mereka lebih jauh cantik daripadai cantiknya permata.. Dan aku akui, semua makhluk ciptaanMu,adalah sempurna.. dan aku bersyukur dengan apa yang telah Engkau kurniakan kepadaku.. walaupun kelopak bungaku tidak semekar bunga-bunga yang lain, dan warnanya tidak menarik,,aku cuba perkuatkan duri disekeliling tubuhku,, kerna hanya bila waktu itu kan tiba, aku akan hanya benarkan yang halal bagiku untuk memetik diriku..



wahai sang bunga-bunga yang indahnya dirimu, mekarmu mempesonakan, harumanmu sungguh mengasyikkan.. budi pekertimu sangat lembut,terkadang engkau tegaskan dirimu mempertahankan hakmu,,bicaramu sungguh merdu bak buluh perindu,gerak-gerimu sungguh teratur, berwaspada pada yang melihat dirimu,,lirikan matamu bak tajamnya pedang,memerhati kebesaran Allah..



wahai saudari-saudariku, jagalah dirimu,,tidak ada sedikit kerugian bagimu bila engkau menjaga syariat islam yang telah digariskan keatasmu duhai saudari-saudariku yang hatinya sangat lembut bak sutera..terkadang aku iri hati melihat kecantikan dirimu,,dan pada masa yang sama aku menangis simpati kepadamu,,kerna engkau mempamer-pamerkan hiasan indahmu itu pada manusia yang rakus untuk mendapatkan madumu itu,,sedangkan engkau sepatutnya, melindunginya, menjaganya,,biar tiada siapa yang tahu betapa indahnya perhiasan pada dirimu,,



tidakkah engkau terasa malu wahai saudari yang ku sayangi,,hiasilah perasaan malu dalam jiwamu,, kerna engkaulah sebaik-baik wanita,, aku tahu, dalam dirimu masih ada lagi benih iman, tapi tidak engkau sirami ia dengan butir-butir Cinta Allah.. sehinggakan ia tidak lagi bercambah dalam jiwamu. Wahai saudari permata hati, belum terlambat lagi buat dirimu untuk menyiramkan benih itu agar ia tumbuh indah kukuh dalam dirimu.. dan dirimu mekar mewangi sebagai muslimah solehah..insyaAllah..

2 comments:

  1. wah na..thnks tuk tip..

    ReplyDelete
  2. sama-sama,thanks sudi luangkan masa kat sini,,^_^

    ReplyDelete

terima kasih sudi tinggalkan comment anda disini ^^

ALL RIGHT RESERVED.Copyright@adapadengandiriku.blogspot.com