Saturday 19 May 2012

Allah Sedang Merancang Untuk HambaNya..

Bismillahirrahmanirrahim.. Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang.

"...Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya orang yang berputus asa dari rahmat Allah, hanyalah orang-orang kafir." ( Yusuf, 12:87)

Kita merancang apa kan kita lakukan selepas ini,Kita merancang apa akan kita lakukan esok,
Kita merancang apa akan berlaku minggu depan,
Kita merancang akan bergraduasi beberapa tahun akan datang,
Sehinggalah kita merancang apa akan berlaku 10 tahun akan datang,
Adakah kita benar-benar pasti segalanya akan berlaku seperti yang dirancang?


Ketahuilah,
Kita merancang, Allah juga merancang, Dan Allah adalah sebaik-baik perancang-Nya.
Kita hanya merancang dan Allah penentu segalanya.

Alhamdulillah, dalam kul 1.30 ptg tadi, nor pergi ke laman web :: Semakan Panggilan Menghadiri Temu Duga - Pendidikan ::  ....SLIP MENGHADIRI TEMU DUGA(untuk dibawa ke pusat temu duga).... Alhamdulillah!, hati separuh menjerit..terus berlari kearah ma.." ma nor dapat panggilan temuduga ckgu!".. "Alhamdulillah"ma.


-
-
-
-
-
-
-
-
-
haha,,tersenyum sendirian.. tapi, apa-apa pun, Allah telah tetapkan semuanya, kita hanya mampu berusaha,,dan bila tiba kputusan, nor redha,, 29/5/2012 result MATRIKULASI akan keluar..dan disitu nanti Fasa II UPU akan dibuka, Fasa I dah tutup lama dah. time 2 je nor dapat baiki kos yang nor dah buat,,

ma dan abah nk sangat lihat nor jadi cikgu,,pray to me.. but i fear coz, i don't know much about the EDUCATION,  but i'm very interested in EDUCATION ,,start from now, i must reseach about it
i choose BIOLOGY course.

" ..boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui." (Al-Baqarah 2:216)

Redha dan terimalah setiap ketentuan Ilahi itu dengan hati yang terbuka dan yakinlah susunan Allah sentiasa yang terbaik buat kita semua.

Didalam setiap perancangan itu,sertakanlah dengan doa pada Allah. Redha lah apa yang berlaku andai ia tidak seperti yang dirancang. Terimalah setiap ketentuan Ilahi. Yakinlah, susunan Allah sentiasa yang terbaik buat hamba-hamabNya. Allah tidak akan mengatur sesuatu yang sia-sia, semuanya bersulam hikmah yang sangat halus dan sangat hebat!



doakan nor ye sahabat-sahabat,, i want to be a TEACHER ^_^

4 comments:

terima kasih sudi tinggalkan comment anda disini ^^

ALL RIGHT RESERVED.Copyright@adapadengandiriku.blogspot.com